Office 365
Quality Track Migratie & on-boarding

Quality Track Migratie & on-boarding

Overstappen naar Microsoft Cloud Productivity is om meerdere redenen best spannend. Daarbij moet het technisch gezien ook nog eens in één keer en is de weg terug nagenoeg afgesneden. De ervaring van velen leert dat het raadzaam is je hierbij te laten begeleiden door een specialist: een professional met ‘krassen op het lijf’ die in het migratieproces de kwaliteit borgt, risico’s beperkt en kansen verzilvert.

Je kunt kiezen voor de generieke ‘fast track’ diensten van Microsoft Corp, waarbij je op afstand en virtueel in de migratie wordt bijgestaan. Je kunt ook kiezen voor maatwerkbegeleiding door Salves Microsoft Services. Wij ondersteunen organisaties met een ‘quality track’ dienst. Hierbij ontwikkelen we samen en op maat het migratieplan, de fasering en de planning.

Het gaat niet om “fast” maar wel om “quality”

Een migratie is vaak complexer dan mensen denken en vaak ook niet te realiseren met een quick fix dienst of tooling. Natuurlijk zijn er standaard en generieke zaken; je moet gebruikersgegevens, structuur, documenten en bestanden verhuizen van een eigen omgeving naar de public cloud. Dit deel van het project is goed te plannen, maar loopt vaak vertraging op door organisatie specifieke zaken. Denk hierbij aan vervuiling in gegevens, gebruikers die meerdere accounts hebben die niet aan elkaar gekoppeld zijn. Die specifieke zaken betekent dat planningen op maat gemaakt moeten worden , en dat het migratieproces in hechte afstemming plaatsvind want de migratie mag het businessproces niet of zo min mogelijk verstoren.

Bij de overstap naar Office 365 is de migratie van e-mail en agenda één van de meest kritische onderdelen. Dit zijn functionaliteiten die iedere dag door iedereen worden gebruikt. Je kunt je niet veroorloven dat er iets fout gaat waardoor e-mail verdwijnt of agenda’s niet meer kloppen.

Vol vertrouwen migreren? Salves biedt kwaliteit en zekerheid

Iedere migratie is anders en vraagt om een eigen aanpak en planning. Daarom werkt een standaard en generieke aanpak slechts zelden. Er zijn enkele stappen die standaard uitgevoerd kunnen worden en stappen die op maat gemaakt moeten worden. Ze maken allemaal onderdeel uit van het Salves migratieplan:

  • bestaande omgeving analyseren;
  • wensen en eisen vaststellen en bepalen wat wel/niet mee gaat naar Office 365;
  • migratieplan maken;
  • governance-plan opstellen;
  • informatie-architectuur bepalen;
  • Office 365 inrichten;
  • migratie uitvoeren.

Vóór, tijdens en na: de gebruikers

Als er één les is die opdrachtgevers met ons delen, dan is het wel hun ervaring dat het cruciaal is om vóór, tijdens en na de migratie de medewerkers te begeleiden op de hoogte te houden; zeker als zij een ander e-mail- en agendasysteem dan Outlook gewend waren. Informeer medewerkers daarom over:

  • wat gaan we doen, wanneer is het klaar en wat heb je dan?
  • wat kunnen gebruikers zelf doen ter voorbereiding?
  • wat zijn de verschillen ten opzichte van het oude systeem en wat moeten ze derhalve weten als ze in de nieuwe omgeving gaan werken?

Dit vraagt een doeltreffende communicatie waarbij Salves een uitgekiende combinatie van diverse instrumenten inzet om je te helpen dit te bereiken: e-mailnieuwsbrieven, presentaties, trainingen, workshops en floorwalkers die de eerste periode medewerkers helpen die vragen hebben.

Welke vormen van migratie ondersteunt Salves?

  • Migratie van Office naar een nieuwe versie van Office;
  • Mailmigratie van Exchange/Outlook naar Exchange online;
  • Migratie van SharePoint 2007 – 2013 naar SharePoint online;
  • Migratie van netwerkschijven naar Office 365 en OneDrive for Business;
  • Migratie naar Skype for Business;
  • Volledige migratie naar Office 365.